Rakkaudesta kahviin ja asiakaspalveluun
Julkaistu 8.3.2023
Ravintolapalvelumme täydentyivät tammikuussa, kun tasokkaista tuotteista ja hyvästä palvelusta tunnettu Robert’s Coffee avattiin. Yrittäjinä kahvilassa toimivat Kati ja Mari Sihvonen.
”Meitä molempia kiehtoo intohimo hyvään ruokaan ja juomaan. Tärkeä osa työtä on myös se, että kahvin kanssa voi aina kehittyä vielä paremmaksi”, kertoo Kati lähtökohdista kahvila-alalle.
Sihvoset panostavat lämminhenkiseen palveluun ja laadukkaisiin tuotteisiin, jotka valmistetaan lähellä. Leivonnaiset, kuten asiakkaiden suurimmat suosikit suklaakakku ja manhattan-juustokakku, valmistetaan omassa leipomossa Raksilassa. Myös jäätelövitriinin valikoima tehdään käsityönä Oulussa; Robert’s Coffeen omaa reseptiikkaa noudattavissa gelatoissa käytetään aitoja ainesosia, kuten marjoja. Tämä taatusti tuore gourmet-jäätelöksikin kutsuttu herkku on erityisen suosittu lapsiasiakkaiden keskuudessa.
Vitriineissä on toki tarjolla myös paistotuotteita, kuten keksejä ja muffinsseja sekä suolaistakin suuhunpantavaa. Arkisin tarjoillaan maittavaa lounasta: mieluisa salaattikombo uuniperunan ja jälkkärigelaton kera. Sihvosten mukaan valikoimaa ja makuja on ketterä kehittää menekin ja palautteen perusteella, kun tuotteiden valmistus on omissa hyppysissä.
Kahvi- ja teevalikoima on luonnollisesti laaja. Makulatte lukeutuu asiakkaiden kestosuosikeihin, ja kofeiinittoman kahvin sekä kasvimaitoihin tehtyjen kahvien kysyntä kasvaa koko ajan. Talvipäivinä kupissa höyryää usein myös ihana kaakao kermavaahdon kera.
Robert’s Coffee on vuonna 1987 perustettu suomalainen kahvipaahtimo ja franchising-mallilla toimiva kahvilaketju.
Sihvosille alkusykäys toiminnan laajentamiselle tulikin ketjun suunnalta: keskustan kahvilaa on kehitetty ansiokkaasti, ja suositussa kauppakeskuksessa olisi tilaa uudelle toimijalle. Palaset loksahtelivat paikoilleen, ja asiakkaat ovat ottaneet tulokkaan hyvin vastaan.
”Meillä on täällä uudet, ihanat ja fressit tilat. Asiakaspaikkoja on noin 50, ja säiden lämmetessä saamme käyttöömme terassin ja sen myötä sisäänkäynnin myös ulkokautta”, Mari kertoo.
Kauppakeskus jälleen kävijäennätykseen
Ideapark Oulu teki viime vuonna kävijäennätyksen: meillä vieraili 4,4 miljoonaa asiakasta.
Kauppakeskuspäällikkö Aliisa Alahäivälä iloitsee suosiosta sekä uudesta toimijasta.
”Toivotamme ilolla uuden kahvilan ja innostuneet yrittäjät osaksi Ideaparkin joukkoa. Raikas salaattilounas taivaallisella jälkkärijäätelöllä on jo muodostunut omaksi suosikiksi. Saamme asiakkailta paljon kiitosta lapsiperheiden palveluista sekä kahvila- ja ravintolatarjonnasta, joka täydentyy nyt hienosti.”
Viime syksynä Taloustutkimuksen toteuttaman kauppakeskustutkimuksen mukaan Ideapark on alueen kauppakeskusten ykkönen kokonaisarvosanalla ja suositteluhalukkuudella mitattuna. Tutkimuksen mukaan vahvuuksiamme ovat helppo saavutettavuus, ilmainen pysäköinti sekä asioinnin turvallisuus.